20 november 2005

Förnuftiga morsan flyttar sydvästerut?

Visa-lägenheten-dag. My god. Och solen skiner rakt in med låga novemberstrålar.
Vid fyra kommer paret med sekelskiftstrean och en hund lika lurvig som... nej, jag finner inte ord. Ögonen såg man inte i alla fall.

Jag måste nog byta blognamn till Förnuftiga morsan nu, eftersom jag valde att sova två sömnpass igårkväll och natt. 3 + 6 timmar. Istället för att dricka 3 + 6 starköl, typ.

Min nya insikt är att jag egentligen tillhör en annan tidszon. De där tre timmarna i soffan varje kväll är egentligen min siesta. Jag ligger 5 eller 6 timmar efter många av er andra och har gjort i hela mitt liv. Passar alltså bättre i Södra Mexico eller Västindien, där också balansen mellan dagsljus och mörker är jämnare. Har testat. Jag blir normal. Vaknar åtta och somnar trött vid ett. Ingen jetlag ens. Blir plötsligt en normal och pigg dagsljusmänniska.

Så vad gör jag?

Jo, jag städar vidare förstås.

3 kommentarer:

  1. Siesta.. Undrar just hur dygnsrytmen skulle se ut om vi bara lyssnar på oss själva och struntar i alla andra? Ska testa det nångång.. Men siesta är inte fel.

    SvaraRadera
  2. Sydvästerut? Verkar vara dags att byta till Förvirrade Morsan, tror jag.

    SvaraRadera
  3. Hockeyfrillan:

    Nu fattar jag inkentinken.
    Om jag flyttar till Mexico blir det väl att flytta sydvästerut?

    Åt väster och längre söderut.

    Förvirrade morsan är definitivt bättre än Förnuftiga morsan.


    Moremiles:
    Let's do it. Vägra jobba efter lunch. En gång somnade jag faktiskt på kontoret efter lunch, med fötterna i returpapperskorgen. Men det var när jag hade eget rum och stängd dörr.

    Undrar hur länge man skulle få sova ifred i öppna landskap?

    SvaraRadera