27 november 2005

Efter slasklördag

Igår, när tjejerna gått hemåt, gick jag vidare. Förstås.
I fredags var jag ordentlig. Kom hem tidigt. Och dottern med.

Igår däremot tog jag en sväng. Efter Hjärtats bar med snyggingarna (Patsy & Edina-typer), fortsatte jag helt oskyldigt till Kägelbanan, där jag inte kom in. Klockan var ju ETT.
"Vi stänger insläppet klockan ett", sa vakten.

Jaha. Och varför då, kan man undra, när Re:Orient knappast har några besökare att ens att släppa ut...

Sen försökte jag med Kelly's på Folkungagatan. Skulle kolla om Kvasthilda var där. Men hon svarade inte på mobilen och kön var för lång för min smak. Och ställets musik är inte heller riktigt vad jag köar en timme för. Så det fick bli Snaps, för det sunkiga dansgolvets skull. Gillar sånt, gillar när folk släpper loss. Det är så slaskigt att man glider på sulorna. Träffade två riktig roliga engelsmän som liksom jag blev störtkära i musiken som dj:n spelades på övervåningen. 3 av 300 gillade musiken. Resten slaskade hellre omkring i källaren.

Och där i källaren hände det igen. Förstår inte varför jag, som kanske hamnar på Snaps en gång varannan månad, inte får betala. "Det är ok, det är på huset!" Jaha! Tack-tack. Trevligt. Det kanske är gratis för överåriga helt enkelt. Vill lilla tanten kanske ha en öl också. Varsågod. Välkommen tillbaka.

Så. Nu har jag bloggat klart för idag. Nu måste jag laga mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar