25 november 2005

Como-status mot slutet av november

I början av november var det såhär, och nu mot slutet av november har några saker faktiskt förändrats:

Civilstånd: Stor förändring. Har helt tappat intresse för att ens hålla sms-kontakt med det så kallade x-et. Han gick för långt. Dejtingviljan dock inte aktiverad än. Om den ens finns potentiellt. Jag skulle vilja gå ut och dansa salsa, men gillar inte mainstreamlatin, inser jag... (suck!)

Familjeliv: Dottern och jag som vanligt. Sonen hälsar på nån gång i veckan. Extrarummet är på väg att få ny hyresgäst. Har också möblerat upp en ny hörna av lägenheten där det bara fanns en klädhög. Nu har vi bara två klädhärdar kvar att ta itu med.

Arbetsliv och studier: Jobbar plötsligt heltid, eller mer. Mitt eget fel. Får bara 80% betalt. Får justera med lite ledighet vid jul. Lönekontoret säger att jag ligger -2 semesterdagar och att ny semester kommer först i APRIL. Sjukt. Har skolkat två gånger från spanskan, men krupit tillbaka för att lära regelbundna verb på -ar, -er och ir.

Resplaner: Stor förändring: Har ingenting alls bokat. För första gången på många år. Brukar alltid ha en eller två bokningar framåt. Och vid den här tiden bokar jag inrikesflyget i Greland i juli. Men jag har början till en plan, eller snarare flera, som vanligt.

Bloggeriet: Ingen nytt i själva bloggen, men någon som känner mig har hittat den. Han har sett så mycket jag konstigt jag skrivit tidigare, så det gör ingen skillnad, eller hur!

Skönhet och förfall: Ruggigt obalanserad med hår som borde ha fått en klippning för 9 månader sen. Antingen uppspeedad, och ska bara och ska bara, eller totalt uttröttad.

Nöjen och uteliv: Näej, vad trist jag har det. Känner mig utslängd från utelivet. Inslängd i innelivet. Nåja. Jag ska ändå inte klaga. Har i alla fall ett val. Det är bara det att jag vill att det ska vara riktigt bra. Inte halvmesyrer.

Vänner: Håller på och skärper mig, tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar