25 oktober 2005

Väntan på boll 2

Boll 2 i luften
gäller det så kallade x-et. Han från London, som skriver sms som "I'm always thinking of you..."
I London berättade han att han skulle till Sverige och hälsa på kompisen M i Malmö från imorgon, onsdag, och åka hem på söndag. I två dar skulle han vara i Malmö (och fiska), sa han, och sen åka upp till Stockholm över helgen, men också hinna med en sväng till Köpenhamn.

Suck, tänkte jag. Sa att han nog fick välja Köpenhamn eller Stockholm. Vill du träffa mig så åker jag ju hellre ner till Köpenhamn, sa jag. "C u in 2 weeks," sa han innan jag åkte.
Igårkväll kastade jag iväg ett sms och frågade om han ska till Malmö och hur planerna ser ut.
24 timmars sms-tystnad. Imorgon är det onsdag.

Tycker lite synd om den så kallade kompisen i Malmö, som antagligen bjudit in honom. Till mig sa han att han inte skulle stå ut med henne i mer än två dar. Har tänkt på det. Vad säger han till henne om han sticker? Kanske existerar jag som den stackars kompisen uppe i Stockholm, som han tyvärr lovat att hjälpa med en grej, eller att han ska kolla fiskelyckan i Köpenhamn? Och tänk om hon vill följa med?

Har tänkt på hur man så lätt låter sig svikas för att man tycker så mycket om någon, och hur långt man kan gå innan man ger upp. Undrar hur länge stackarn ska kunna hålla alla sina tjej-bollar i luften utan att spricka själv till slut. Min lilla boll är i luften.
Jag har gjort slut en gång när det var ett slags förhållande vi hade. Nu gäller det om jag definitivt ska göra slut med honom som kompis också.

Det är en test. Och ni ska få svaret sen... det är ju bara en blogg det här ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar