25 oktober 2005

Väntan på boll 1

Väntar två små besked av minimal karaktär.

Har bestämt mig att agera rätt beslutsamt när jag väl får svar. Två små bollar är däruppe i luften, och de snurrar fortfarande. Här är den första, som gäller jobbet, och senast igårkväll mailade jag ansvarig för att få besked. Men än är det tyst.

BOLL 1

För första gången på länge är jag blivit tilltänkt för ett uppdrag som spänner över lång tid och som jag faktiskt skulle tycka var roligt att ansvara över.
Jag vet att jag passar bäst till uppdraget bland de tilltänka, men vet ju hur det är. Eller tror mig veta. Folk är som vargar när det gäller att ta alla godbitarna själva. Dessvärre är jag själv inte sån alls. Jag varken förtalar andra eller förhöjer mig själv.
En av de andra är en person som jag hjälpt grundligt flera gånger. Inte minst genom att förodra henne så att hon fick fast jobb för fem år sen. Nu hänger det faktiskt på denna kollega, om hon roffat och moffsat - eller inte. Det är väldigt obehagligt.

Det känns som att det dels är ett trippel-test: Dels av jobbets klarsyn, dels om jobbet tror på mig, och sist men inte minst en test av den här kollegans schyssthet och lojalitet. Känns inte alls bra. Jag är överlag besviken på folk som sviker, och vill inte ha en smäll till.

Borde ha fått svar, men det dröjer. Är kanske bara paranoid som tror att svaret dröjer för att de tycker att det är pinsamt att berätta att kollegan fått uppdraget som grädde på moset eftersom personen redan har fullt upp med roliga uppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar