5 oktober 2005

Trögt till tungt läge

Nätet känns ovanligt trögt ikväll. Har folk inget annat för sig...
Känner mig själv rätt fångad i internetträsket:

  • Måste kolla mail
  • Måste kolla dagstidningarnas löpsedlar
  • Måste kolla lite bloggar för dagen
  • Måste testa Flickr och lägga upp bilder som jag lovat kollegor, väldigt trögarbetat och korkat.
  • Måste kolla mina lägenhetsbytarannonser, min hyresgäst har tyvärr sagt upp sig.

Jag får bara ont i armarna.

  • Men jag måste INTE kolla dejtingsiterna, struntar i eländet.
  • Och jag måste INTE kolla resesajter och försöka boka nån annan avgångstid till London
  • Jag måste inte ens åka dit. Börjar tveka, för regnets skull, tror jag.
Väldigt tungt att 17-åringen Victor inte har hittats än vad jag vet. Han gick i samma skola som min dotter för några år sen, och en del av hennes kompisar känner honom, och ni förstår läget.

2 kommentarer:

  1. Just det, jag ska bara..

    Man tror det blir enklare med större barn, men man FÅR ju inte och KAN inte vakta dem dygnet runt som de små.

    SvaraRadera
  2. Det är ju verkligen en illusion att det blir enklare med större barn men på nåt sätt är man ändå tvungen att tro på det när barnen är små annars skulle nog fler än en ångra sig.
    Ser man tillbaka så var problemen verkligen såå futtiga förr jämfört med att vara tonårsmamma.
    Hur gör du med London ?

    SvaraRadera