14 oktober 2005

Mellan ytterligheter

Mår illa. Vet inte om det beror på förkylningen eller om det beror på att det är onyttigt att pendla för snabbt mellan ytterligheter. Ena stunden tänker man på svarta hål och händelser vid vatten och jordbävningen i Pakistan, i nästa på att palmtexter försvunnit och tredje på att man måste hänga tvätt och hinna sova före jobbet och hinna bli frisk till på lördag, om det ska bli nåt dejt med sms-mannen från Snaps.
Ska förresten göra högskoleprovet på lördag men har inte fått nån kallelse. Tänker på grälet med min morsa i telefon tidigare ikväll och allt möjligt gammalt bråkar.
Det så kallade x-et skriver:
"Wow back at work holiday over, come on, come back 2 london..."
Han brukar ju tycka så när jag är här.
---
Senare: 15 oktober är sista dan att anmäla sig till universitet och högskolor. Missat det.
21 oktober är högskoleprovet. Känns omotiverat att göra det när jag ändå inte sökt till nåt. Känns som det är lite fel tågordning på det hela.

4 kommentarer:

  1. Du, jag trodde också provet var på Lördag, men det är inte förrän den 29:e. Bara så du vet, du har två veckor på dig att förbereda dig :)

    SvaraRadera
  2. Tack, det var bra att veta!
    Förberett har jag dock aldrig gjort, mer än med inköp av cola och choklad. Kanske dags att viga lördagen till att försöka läsa diagram.
    /como

    SvaraRadera
  3. Muy bien, gracias!

    Jag är taggad. Ska lära mig spanska. Fast långsamt går det. Två lektioner i veckan bara. Lite som en ny värld som öppnar sig.

    HSP? Snacka om trög... Ja, just det, högskoleprovet. Ser det lite som ett test, helt enkelt. Det blir
    tredje eller fjärde gången jag gör det. Kan vara bra att ha de där extrapoängen om jag blir arbetslös och vill börja plugga nåt.

    SvaraRadera
  4. Absolut bra att göra, jag hade halvdanna gymnasiebetyg, men kombinerade högskoleprovet med arbetslivspoäng (det kanske man inte kan göra längre) och kom in på en linje jag annars inte hade kommit in på.

    SvaraRadera