12 oktober 2005

Dags att åka till London

Om nån skulle fråga mig om jag kunde tänka mig att åka direkt tillbaka till London fastän jag kom hem för en timme sen skulle jag inte tveka.

Som turist är det lätt att se till de goda sidorna, det där man saknar hemma. Det är fullt med folk, men blir ändå igenkänd på nolltid. I alla fall känns det så. På kaféet utanför dörren, de lokala restaurangerna, tidningskiosken, på Boots, i mataffären, på puben. Det är småskaligt. Folk hälsar och det är lätt att känna sig hemma.

Jag tänker mig ju inte att jag skulle behöva pendla över hela London för att komma till jobbet (som jag gör hemma) och kanske ha en äcklig chef, kass lön och en möglig bostad med trasiga golv. Tänker mig simpelt hotelliv, minimalt med prylar, och tid att göra det jag gillar och ett enklare socialt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar