8 juli 2005

Vill inte höra klagande svenskar idag

Nu ska jag klaga på dem som har mage att klaga. På vädret. I dessa dagar.

Vi hade en lång, hård, kall och olycksfull vinter efter år med inga somrar alls. Och efter några dagars värme hör man idioterna börja klaga. De utan väderminne.

- Lite regn skulle ju inte skada.
- Nån måtta får det va, det är för hett.
- Vilken värmebölja vi har. Nu får det allt räcka.
- Usch va svettigt. Näej.
- Man får ju ingenting gjort när man måste vara ute hela tiden...

Aldrig är nåt bra.

Här har vi för ovanlighetens skull det perfekta klimatet, som verkar ligga stabilt. 25-26-27 grader. 22 på kvällen. Det är inte 39-40-45 grader. De sommarlovslediga får sommar, och semesterlediga likaså. Det kunde lika gärna ha varit ett riktig lågtryck som placerat sig här för att stanna hela juli.

Passa på och njut. Man behöver inte sitta i solen och pressa fram solbränna, man kan ta skuggan. Det är inte ofta vi kan gå lättklädda i skuggan.

7 kommentarer:

  1. jag njuter endast! jag tycker det är underbart med att kunna springa omkring i bikini och flipflops hela dagarna när jag äntligen är ledig mer än jag varit sen sommaren mellan sjuan och åttan...underbart!

    SvaraRadera
  2. Här är det 30 grader. Sitter i skuggan och håller på att dööö.

    SvaraRadera
  3. mamma mu! Jag med!!! Men härligt som tusan är det.

    SvaraRadera
  4. Man ska röra sig lite eller bara lite långsamt när det är varmt. Jag hoppas i alla för alla att det goda vädret fortsätter.

    SvaraRadera
  5. Jag älskar solen, snön, gråheten på hösten och framförallt regnet. Jag älskar våra varierade årstider här i Sverige och hoppas att jag slipper bestämma mig för någon. Min man däremot, blir jättedeppig på vintern och lever för de månader på året som är som nu. Han vill att vi ska flytta till varmare breddgrader och vara i SWE på somrarna.
    Man har det rätt bra, egentligen....

    SvaraRadera
  6. Aldrig att jag tänker klaga! Jag har frusit 9 månader om året i över 50 år, så jag njuter av varje varm dag. Man måste ju inte gå på svart asfalt eller sätta sig i en trång buss...

    SvaraRadera
  7. "Vi hade en lång, hård, kall och olycksfull vinter efter år med inga somrar alls. Och efter några dagars värme hör man idioterna börja klaga.."

    På pricken!

    Leve hettan! / jonas

    SvaraRadera