7 juli 2005

Oviktiga saker som "claim token"

Känner mig sååå korkad. Jag förstår inte instruktioner. Och jag förstår varken wap eller gprs och jag vet inte hur man ska kunna ha nån användning av bluetooth och IR.. Och har ingen aning om vilka tjänster som kostar pengar.
Fattar inte hur jag ställer in e-postkonto i mobilen. Välj "Server du vill hämta e-post från". Tele2:s instruktioner hjälper ingenting. Jag vill bara kunna skicka mail till min blogg. Inte hämta hela inboxar etc. Nu verkar det som om det bara är ett mailkonto som det går att maila ifrån till blogger. Det här. Men hur sjutton ska jag veta vilken server gmail har. Förstår inte heller hur man ska kunna mobil-blogga till Coola morsan-bloggen. Claim token står det. Och jag förstår inte vad token är. Dessutom ska man förstås e-maila eller mms:a från mobilen, vilket ändå inte går.

"Skapa e-postinställningar
För att kunna använda ditt datakonto för e-post behöver du konfigurera dina e-postinställningar i form av ett e-postkonto.

Välj Meddelanden i huvudmenyn
Välj E-post
Välj Alternativ
Välj Red. Konto
Välj Lägg till nytt?
Döp ditt emailkonto till epost
Ställ in följande:
Anslut med: Välj det datakonto du nyss skapade, gprs eller gsm.
POP3-server: Server du vill hämta e-post från.
POP3-port: 110
Brevlåda: Ditt tilldelade Konto ID
Lösenord: Lösenord till brevlådan
SMTP-server: Server du vill skicka e-post från.
SMTP-port: 25
E-postadress: Skriv din e-postadress
Från (namn): Ditt namn
Signatur: Eventuell signatur
Kop. utgående: Vill du spara e-post du skickar på telefonen?
Hämta post var: Välj hur ofta du vill att din telefon ska uppdatera din Inkorg

Klart!


Klart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar