6 juli 2005

Brassen baxad till ballen

Alltså. Jag kallar inte balkongen för ballen, men vissa andra gör det. Kallas slang.

Kom på att jag har några brassestolar i förrådet och lyckades baxa ut en av dem och släpa ända till balkongen. Fälla ut en brasse är en konst jag inte behärskar.

Image hosted by Photobucket.com

Pang, så snärtade den till rakt över pannan och jag fick snabbt en klassisk Kalle Anka-bula vid tinningen. De här Brassestolarna, som varenda människa har till exempel på Öland, är fullkomligt livsfarliga för barn, och farliga för vuxna. Man klämmer sig hur man än gör, men väl på plats i en sitter man väldigt bra, men man får akta fingrarna när man byter mellan sittande och liggande ställning. Aj. Har många gånger funderat på att ta med en sån här stol ner till Grekland och retas med solstolsuthyrarna. Nåt bättre än att sitta i en brasse precis vid strandkanten med fötterna i havet finns bara inte. Men nu ska jag till passexpeditionen och kanske få hämta ut mitt pass. Kan inte hitta kvittot.

Jag undrar hur folk kan hålla koll på alla papper och dessutom hinner jobba, ha det tiptop hemma, handla det som behövs för allt, laga mat, fixa grillpicnicar och läsa tidningen. Det är för mig Fullständigt Obegripligt.

3 kommentarer:

  1. Vilket folk är det???
    Jag hinner inte med hälften av det du räknade upp, de som säger att de gör det hävdar jag ljuger!...*s*

    SvaraRadera
  2. Mina grannar är så. Tror jag.

    Från min balkong tittar jag ner på en välansad kolonilott, där ett gäng urpräktiga familjer jobbar och jobbar och grillar och grillar. Igår drog de igång TRE grillar med perfekt tajming. Inget kaos alls och all grillmat blev färdig samtidigt och alla satte sig samtidigt vid bords.

    Hade det varit vi hade vi sprungit hit och dit, glömt det ena och det andra, och maten hade inte blivit klar, och högst en i taget hade haft ynnesten att sitta vid bordet...

    SvaraRadera
  3. Jag tror att folk som hinner med allt det där egentligen är utomjordingar från en annan planet. En vanliga människa hinner knappt jobb ens.

    SvaraRadera