21 juni 2005

Utpumpad av cyklar

Dom som inte cyklar vet inte hur vi cyklister känner det. Hur det känns när cykeln är borta eller trasig. Eller hur man kan lida av en pyspunka.
Istället unken och kvav ledbuss. Inga fönster öppna, bara uppvärmning. Därför är det behagligare på en buss i Aten när det är 40 grader ute än i Stockholm när det är 20. Pinsamt när turisterna stiger på. Dom kanske trodde att Sverige var ett modernt land.

Meckade med vita monarken igårkväll. Borstade av och hällde olja på kedjan, pumpade luft i däcken och skruvade fast styret. I morse cyklade jag den till Fridhemsplan och där står den bra. Strategiskt om man kommer från Kistahållet. Man kan svänga ner till Rålis, cykla Norr Mälarstrand eller ta svängen över Långholmen på hemvägen. Och man har också nära till Passexeditionen på Bergsgatan 48.

Mitt provisoriska pass har gått ut och jag hinner inte få ut mitt nya pass till Barcelonaresan, utan måste ordna dit och ordna ett NYTT provisoriskt pass igen.

Nyss hämtade jag den mintgröna peugeoten vid Zinkensdamm. Kämpat mig svettig med att försöka få in nån luft. Gör bergis fel. Det är specialventiler, men jag har också en specialpump, så det borde funka. Men mina muskler är nog inte funtade för pumpning. Armarna vill hellre vifta i luften än att lyfta tungt och halvligga på marken pumpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar