5 juni 2005

Pa G mot La Rambla

Barcelona ar sig likt sen sist. Hotellet var skittrist, och internetuppkopplingen funkade inte alls, och gatan utanfor, Aragon, var inte LITE trafikerad, utan verkligen heavy stuff. Fyrfilig enkelriktad genomfartsled.
Sa nu ar jag pa vag mot enklare boningar i Raval vasterut bredvid La Rambla, dar det finns sma arabiska mataffarer, barer, frukt- och gronsaksmarknad och t-bana runt hornan. Igar hittade jag inte ens en mini-market for att kopa vatten till rummet. Man betalar inte 25 spann for ett liten flaska perrier nar man behover minst en liter.

5 kommentarer:

  1. Här är fortfarande bara regn och kallt. Så njut !!
    Önskar jag var så modig som du och bara vågade dra iväg. Vågade när jag var yngre nu vet jag inte vad jag är rädd för.
    "AP"

    SvaraRadera
  2. Ah... sol, värme och vältrafikerad gata, tjutande bilsignaler, dofter av frukt och grönt som blandas med ett ljuvlig svammel från barens glada hörn, kombinerat med marknära ozon som fräter bort ens svalg när man ropar efter vann. Ah denna sol, denna värme…

    Btw, om jag förstod det rätt så bor du mitt i stan men finns det någonstans att sola och njuta av värmen? Eller är du bara där för att inhalera vad stadens kultur erbjuder?

    SvaraRadera
  3. hej, hoppas du har det skönt :)

    jag fick en musik-budkavle skickad til mig och skickar vidare till dig... hittar ingen mail till dig så jag skriver här.

    här är frågorna:

    http://www.trancecom.se/blogg/2005/6/6/musikfrgor.html

    SvaraRadera
  4. Tack for alla halsningar (knasigt det blir utan svenska tecknen..) Ja, harligt ar det, och jag har varit pa beachen en stund varje dag. Vill inte aka hem.

    Men jag har inte shoppat och inte ens hunnit Familia Sagrada an... har 5 och en halv timme pa mig tills det ar dags att aka hemat.

    SvaraRadera
  5. Kollade bilderna jag tog från hotellbalkongen. Gatan är faktiskt minst 6-filig. Och så finns det dom som tycker att jag överdriver när det är tvärtom. ;-)

    SvaraRadera