21 juni 2005

Letar ny Kompis

Glocalnet kröp till korset idag och ber om ursäkt för att de stängde av min telefonen utan att berätta det. Det är ju farligt. Jag trodde först att de jag ringde till hade nåt fel, inte att det var JAG som var inte kunde ringa ut. Idag bad de så mycket om ursäkt via mail och skrev att jag får 50:- extra i samtalspott och telefonen inkopplad direkt.

Jag kunde ju inte ringa dem på hemtelefonen, och ingen mail-adress fanns på kundsupportsidan. Skrev ändå två rätt arga mail, till en påhittad mailadress + till press@ och ungefär "Om ni alltid har öppet, som det står på er webbplats, så kanske ni primärt se till att ni kan svara på era linjer. Nåt man kan förvänta sig av en telekomoperatör"... bla bla.... efter att ha suttit i eländes telefonkö i jobbmobilen flera gånger och gett upp:

....tack för att du väntar - klick - skrällig skitmusik................... tack
för att du väntar vi tar tar ditt samtal så snart vi kan - klick - ny skrällig
musik................. tack för att du väntar....


När jag väl kom fram efter en halvtimme på jobbets mobil var jag inte precis på mitt bästa humör. Vet att jag betalar alla räkningar vid lön. Det räcker. Inte rotar jag sen upp varenda jäkla kuvert från alla företag. Varken hinner, orkar eller vill.

Jag fick tydligen två inbetalningskort på samma räkning i vintras, med olika belopp, ett lägre ett högre. Den 50 kronor lägre räkningen innebar att man lovade stanna kvar hos Glocalnet i minst sex månader, och eftersam jag inte hade planer på att byta leverantör betalade jag det lägre beloppet. Tydligen med ett OCR-numret som hörde till räkningen för det högre beloppet. Men istället för att behandla mig som en kund som vill binda sig hårdare, stängde de av mig. Har nu betalt min 50-kronors-skuld, och anser inte att jag behöver vara speciellt trogen mot Glocalnet.

Funderar på Tele2 kompis. Min telefonräkning är nästan enbart till dotterns kompisar som alla har comviq-kontant-varianter. 69 spänn i månaden och gratis till comviq-mobiler och 0 i taxa för Sverige-samtal... Så vad är haken, kan man undra!

2 kommentarer:

  1. Alltså, jag kan bara se öppningsavgiften per samtal som haken, men den var på 69 öre så det är väl det enda som kostar då?...Jag antar att det är 69 öre i öppningsavgift på de "gratis" samtalen till fasta nätet och Tele2mobil också, men det är ju en marginell kostnad ändå...

    SvaraRadera
  2. Tack, 70 öre per samtal låter helt okej. Räkningen kan alltså inte bli högre än 119 (fast avgift) + 69 för kompis + ca 100 samtal x 0,7 = 258. Som taget. Har aldrig fått en räkning under 500.

    SvaraRadera