15 juni 2005

Jag vill vara cyklist igen - och det NU

Har inte varit ensam om att vara ute och dra efter jobbet idag.
Folk rusade iväg tidigt med nåt hysteriskt i blicken efter att ha prata om glassar och glasspauser hela dan. Det är det jag gillar med Medelhavslivet. Att slippa hysterin. Det är varmt och skönt i ganska långa perioder.
Kriteriet för varmt och skönt är att man kan sitta helt avslappnat i skuggan på dan eller ute på kvällen utan att frysa.

Gjorde nån slags loop som vanligt. Hornstull > Fridhemsplan > Kista - jobbvända där - och så Kista > Centralen > Medborgarplatsen > Mosebacketerassen > Katarinahissen ner > Slussen > HEM. Med två tunga väskor - gående! Inte behöver jag nåt gym.
Att få en sittplats nånstan kan man glömma.

Men var är min enda bruks-cykel? Den vita mustangen!!!
Rödingen är trasig, står hos syrran. Citybiken är snodd. Min favorit, den gröna Peugeoten står vid Zinken med nån slags pyspynka på sina malliga specialarevintiler som inga pumpar passar till. Den vita med bockstyre som jag köpte i april är för farlig för mina miljöer. Den måste ha fina asfaltsvägar, inte grus, kanter och gupp och plattor och plötsliga cykelbanegropar och kylskador som gör att jag flyger omkull.

Kvarstår vita monarken som jag förställt nånstans. Alla dessa promenader jag tagit ger mig inga ledtrådar. Jag har förmodligen kastat mig iväg till buss eller t-bana, men vilken station eller hållplats? Som vanligt behöver jag en snäll privatdetektiv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar