13 juni 2005

Öh, vad gör man...

Lite grann av förfall, som Mine nämner här. Konstiga högar har uppstått i lägenheten.
Tidningar hinns inte med, saker kommer bort. Krukväxter har ingen växt i jorden längre, förutom nåt som ser ut som nytt sprött OGRÄS. 
Jag gör för många saker samtidigt. Som nu: Skriver på en artikel (lyssnar av intervjuer jag gjort - och det är hemskt jobbigt att höra sig själv) och skriver en stund, mailar lite, surfar iväg på biljetter hit och dit, kollar mail igen, läser blocket.se, läser en blogg, kommenterar nåt, häller upp ett bad som kallnar, försöker städa köket, letar papper till imorgon, antecknar konserter i almanackan. Berns 6/7, jaha, det passar bra. Och kommer sen på att artikeln inte är klar, långt ifrån.
Och klockan då? Nämen... det är ju sent. Klockan var ett nyss. Vilken ångest jag får.  Både artikelskrivandet och badet tänkte jag som proaktiv verksamhet, att ligga lite före och inte få det så stressat imorgon och nu kommer jag bara vara dödstrött måndagstrasa.

1 kommentar:

  1. Jag skulle bara sätta mej ner och betala lite räkningar och städa lite "högar" innehållande "intressanta artiklar jag rivit ur men inte hunnit läsa" och likande och jobba lite och kanske vika lite tvätt (en annan hög)... förfall javisst, men jag är inte ensam verkar det som.Och så förleds jag alltid att läsa några bloggar som leder till några andra bloggar och ... nu är det snart dags att sova.

    SvaraRadera