15 juni 2005

För-Hultsfred ingen lek

Det är som ett slagfält hemma.

Trots den fina sommarkvällen ser jag min chans att ta tillbaka ockuperat land härhemma.
Sura handukar, kör 95-tvätt, kläder på golven överallt, köket obeskrivligt... jag ska INTE ta en bild den här gången. Hänger ut lite mattor, ser kvällssolen över träden i Tanto. Tystnad. Förutom musiken jag spelar, som låter lite.

Solen skiner i Hultsfred - precis som här. Och bättre förfestivalstart har det väl inte varit på många år. Ju fler som är lyckliga, desto bättre.

Jag har tre minuter på mig att dammsuga. Grannkärringen kan ju annars få för sig att ringa störningsjouren igen. En hel kaffesumpsladdning på golvet i köket måste i alla fall bort nu. Nån missade visst sophinken ganska ordentligt i morse.
Röran har skapat den senaste veckan, för det var OK hemma innan jag åkte till Barcelona. Och underligt nog var det bara en vecka sen jag kom hem.

2 kommentarer:

  1. Fick solig rapport från min dotter som är i Hultsfred för fjärde året nu. Jag minns första året hon var där. Då satt jag klistrad vid TV:n och kollade på alla ZTV:s direktsändingar. För om det hände något tänkte jag att då skulle de ju säga det i TV. Och jag tänkte att jag kunde kanske se en skymt av henne. Ja den där navelsträngen, den får man gnaga av lite i taget, jag har inte så mycket kvar tror jag...

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra.

    Jag var ju själv i Hultsfred förra året, för säkerhets skull, ungefär en kilometer från dottern, men träffade massor av trevligt folk och mina grannar på campingen var helt enastående. En del av dom hade suttit på samma platser i 17 år. Andra var helt nya som jag.

    Sen hade jag fördelen att bo mitt i smeten, precis där alla passerade för att komma in på festivalområdet eller då de ville gå mellan Ängen och Träsket, och precis bredvid danstältet, så musiken tystnade ungafär vid 5-6. Eftersom jag somnar så bra till musik så bodde jag ju perfekt. ;-)

    Fast jag tror inte alla föräldrar hade tyckt samma.

    SvaraRadera