2 juni 2005

Amsterdam i regn och rusk

Jaha, så blev det ingen Amsterdamresa. Jag dumpar min biljett. Den kan varken återköpas eller överlåtas, tyvärr. Snowflake. Tre dagars regn och hårda vindar är inte min grej.

Surfar istället vilt på Barcelona. Jag känner mig helt galen. Jag måste bort.

Vill bo på Hotel Internacional och ha balkong mot gatan, men det får jag ju inte. Det är alltid fullbokat där. Är det nån som har tips på annat boende så tar jag gärna emot. Vill bo i gamla stan ner mot hamnen, helst...

Men FÖRST måste jag hitta en flight. Airtours hade t/r Barcelona 4 dar för 895 med avresa 2/6, men jag inbokad på jobb. Så typiskt. Nu får jag väl punga ut med 3000 för nån jäkla ryanairbiljett. Men hotellrummen har blivit lite billigare än sist jag var där för några junisar sen. Alltid nåt.

3 kommentarer:

  1. helt rätt! regn å rusk e usch. kanske Palma inte e din grej men jag gillar "gamla stan" där. satt en gång å kollade på real mot barca på en lokal bar, tror jag var en enda icke-spanjoren. det var en härlig upplevelse. kom å tänka på det nu...

    SvaraRadera
  2. Palma är helt okej!

    Har bokat hemresan från Barcelona nu. 41 euro med Sterling. Gäller att komma dit också bara...

    SvaraRadera
  3. Något lugnt ställe? Nej, det har jag aldrig varit på...
    Jorå, det har jag. Koufinissi är extremt lugnt, förutom svenska ungar som låter förstås. Finfina stränder, men lite knepigt med resorna, som är lite opålitliga, om man bara har en vecka på sig.
    Karpathos kanske kan vara nåt, men Naxos Agia Anna tycker jag är perfekt. Då har man iaf liten stad att ta sig till också. Hur lugnt beror ju på säsongen också. Om stränderna inte är det allra viktigaste är Antiparos ett alternativ.

    SvaraRadera