4 maj 2005

Tema grågröndaskigt

Dagens tema går i färgen grågrönt. En färgskala som fullkomligt omger mig. Speciellt en slags blekgrön kulör med tydlig gråkänsla. Såg nyss ett gäng vita frigolitbollar virvelvindsdansa mellan bilarna framför parkeringsdäcken. I bakgrunden Kista Science Center som ett jättedatachip. Överallt grått, gröngrått, pastellgröngrått och mörkgrått. 
Rycker upp kameran för att ta en serie tråkbilder, men kameran räddar mig:
"Inget minneskort"
Det är de första tonårslediga dagarna i år och jag är inte i London. Jag är inte i Amsterdam eller Barcelona. Dessvärre har jag ett hem i kaos, och jag vill ju inte städa bort de fria dagarna. Städning kan bli en ovana som urartar i missbruk och beroende, där man måste städa mer och mer för att tycka att det känns okej hemma, och samtidigt en ursäkt för att slippa ta itu med annat.   
Nu är det bäst att lämna jobbet kvickt, innan de låter bli att fråga mig om jag ska med och ta en öl. Ibland är det lite jobbigt att ha skarp hörsel. Man hör för mycket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar