9 maj 2005

Man kan tröttna på allt som blir för mycket

Det är synd att hära att folk ger upp sitt nätskrivande. Och man hoppas att det inte går för mycket prestationskrav i allt. Jag skulle aldrig kunna alstra klokheter eller roligheter varenda dag, år efter år. Klart man blir trött.
Tidvis behöver nog de flesta ta ett break ibland. Luta sig tillbaka, ta in vad andra gör istället.

Möjligheten att skriva någorlunda fritt är superb, och det är kul att läsa andras texter och funderingar, men också att hitta saker på nätet man aldrig hade upptäckt utan andras observationer.

Dagspolitik och speciellt plånboksfrågor brukar jag stånka över, så tråkigt, men en del bloggare lyfter upp frågeställningar på ett sätt att man får lust att läsa vidare och fundera till. I dagspressen hade jag inte ens öppnat de bilagorna.

Det tjatas lite här och där om obegripliga och tråkiga bloggar, men självklart är alla inte intresserade av precis samma saker. Och för väl är väl det.

5 kommentarer:

  1. Håller med dig på alla punkter.

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullständigt med dig.

    Detta är första gången jag hittade hit, men jag tror att jag kommer att återvända. Det är något i ditt sätt som tilltalar mig.

    SvaraRadera
  3. Fan va bra att du finns. Inte bara därför att jag är en newbi-bloggare som inte riktigt fattat vitsen med min egen blogg, utan också därför att du peppar mig varje dag att sätta igång med mitt arbetsskrivande. När jag läst vad du skrivit börjar jag skriva själv på det som jag måste göra! Och så är det högt kulturvärde. Massa flugor i massa smällar / Clara

    SvaraRadera
  4. Blir superglad av kommenterar som era! Speciellt roligt är det om man lyckas peppa andra på nåt vis.

    SvaraRadera
  5. Tycker som du! Och det är roligt att läsa här. Gillar din personliga stil;-)

    SvaraRadera