15 maj 2005

Magically Fiji tropic full spectrum 4

Det är vad jag nu smort in mig i nu. Turkisk solkräm. Så nu luktar jag lika tropiskt som en svensk vaniljglass. Bara så ni vet. Balkongskriverier kräver sitt skydd.

En stor fet geting fick mig att springa in och lägga allergishockmedicinin i kylskåpet, så att dottern skulle kunna hälla i mig. Utifall.
Det slog mig hur farligt det är här i Sverige. Man kan dö av ett getingstick, få hjärnhinneinflammation av fästingar eller bli biten av europas giftigaste huggormar därute i skärgården. Muterade saker. Det kan bli så när man flyttar alla huggormar som hittas till speciella orm-öar. Inget skärgårdsstiftelsen marknadsför precis.
Och i skogarna finns det älg, som när som helst kan skrämma livet ur en eller hoppa ut framför bilen.

Nån sa att det är på Mallorca man ska bo. Ett av de få ställena i världen där det inte finns några farliga djur. Undrar om det kan stämma?

6 kommentarer:

  1. Årsta holmar ska det vara.

    Storstadsungar ska hålls nog bäst inomhus. Minns när en unge höll sig en vecka för att det bara fanns utedass...

    Hur kom ni till holmarna? Båt?

    SvaraRadera
  2. Min gamla båt ligger förresten där, vid Årsta holmar. Tanto båtsällskap, bryggplats 24. Ett av de bästa minnena från min tid som bryggseglare var när jag låg i aktern och gungade, kisade lite mot holmarna - och mentalt förflytta mig så att det verkligen kändes som jag sakta drev fram på en flod nånstans i sydamerikas regnskogar. Billig resa.

    SvaraRadera
  3. Här har vi nått som heter Baygon. Vill du jag skall skicka en burk? Dödar allt som rör sig med ett lätt tryck. Funkar på alla djur mindre än en liten ponny. Sov med Baygon brevid sängen de första året här i kackelackornas kungarike.

    SvaraRadera
  4. En liten burk av varan skulle kanske inte skada...

    SvaraRadera
  5. Vem vet, kanske hjälper Baygon även mot x-et om han blir stygg mot dig. Jag tar med en burk hem i sommar som du kan få. Bara jag dom inte stoppar mig som terrorist i tullen.

    SvaraRadera
  6. Tack, va snällt.
    Man kan verkligen behövas ett anti-x-medel ibland.

    SvaraRadera