3 maj 2005

Liten deklaration i dysterhult

Image hosted by Photobucket.com
Ett tungt regn föll efter deklarationstimmarna igår. En promenad på Magnus Ladulåsgatan i regnet säger nästan allt.
Ska vi ha det så här tråkigt?
Ska städer få fortsätta att vara så fula?
Ska skatten vara så hög?
Ska gatukorv vara vår enda rätt?

Image hosted by Photobucket.com
En riktig surputt i regnet. Ni skulle sett minen nån sekund senare när han förstod att han blev fotad.

Söndag: Jackan återförd. Det var jättemyspys på Patricia i när jag hämtade den glömda jackan - och undrar varför ingen rekommenderar mig som medlem på Söndags-Patricia. Nån?

Måndag: Skötsam på jobbet. Kom före klockan 9. Deklarerade på kvällen och det gick jättebra.

Tisdag (idag alltså): Inser att jag räknade 28000 kronor fel till min fördel i deklaration. Måste komplettera.

Summa summarum: En hård måndag tar ut sin rätt. Försov mig. Vaknade 4, 5 och 6 i natt. Men inte klockan 7 eller 8, som planerat. Blinkade till vid 9 och så var klockan 10.

1 kommentar:

  1. En sådan klocka har vi också där hemma ;-)

    SvaraRadera