25 maj 2005

Icke debiterbar intern tid administration

Just så. Låter det inte fint? Det är vad jag skulle kunna hålla på med just nu, om jag var på jobbet. Men det är jag inte. Jag fin-skolkar.

Men egentligen inte. Tar igen tiden i eftermiddag och i kväll. Det är egentligen hederligt gammalt beting jag sysslar med. Uppdrag - utförande - lämning före deadline.
Sitter jag en hel förmiddag på jobbet och icke-debiterar blir varken jag eller företaget gladare, även om de ser att jag fysiskt sitter där, och därför tror att jag jobbar.

Om jag debiterar 100%, dvs arbetar 7,5 timmar per dag som en kund betalar för, blir arbetsgivaren desto gladare vid månadens slut. Och om jag får göra mina åtminstone 7 timmar per dag när jag är pigg och glad blir resultatet bättre.
Punkt slut.

Jag ska ta ett bad, hitta nåt att sätta på mig, väcka dottern och sen käka en god thailunch på Tigern. SEN är jag redo att resa till jobbet och jobba till midnatt - om så skulle behövas.

2 kommentarer:

  1. http://expressen.se/bloggen/linda/#111702103665510115

    SvaraRadera
  2. Ojdå. Det är väl mitt jättecoola bloggnamn som är ute och spökar runt lite...

    SvaraRadera