15 maj 2005

Horngatan goes Thai

Gårdagkvällen inledde jag på Thailändska Tigern på Hornsgatan. Relativt nyöppnad restaurang med matsalar nere och bar en trappa upp.
- Ska du till baren eller? sa dörrvakten.
- Nej, jag tänkte äta, sa jag.

Det verkade som han pustade ut. Förstod inte varför. Men sen förstod jag.

Baren däruppe är inte bara en bar. Det är en thaibar. Det lät som om världens alla tondöva svenska män och thailändska kvinnor samlats tillsammans för att inleda raggandet med allsångskareoke. "Nu med thai disko!"
Kände mig som en riktigt mislyckad murvel. Borde ha gått upp och insupit stämningen och tagit några bilder, men jag flydde fältet.

I blocket skrev jag bara: Jag passar inte in här.

2 kommentarer:

  1. Jajaja, rejält främmande kan man tänka sig; åt du någonting ändå eller?

    SvaraRadera
  2. Jag brukar käka där då och då, och lunchbuffén är jättebra. Det är väl bara så att jag aldrig varit där just en lördag vid 10 på kvällen.
    Jag åt bara en soppa med räkor, var bara hungrig, inte jättehungrig.

    SvaraRadera