27 maj 2005

Coola morsan goes coffeehouse

Sådärja.
Äntligen fredag och halvtiden är beviljad liksom julisemestern.
X-et har förstås inte skickat nån Londonbiljett. Vilket måste åtgärdas. Ska precis trycka till på boka-resa-knappen...

Det blev... Amsterdam, om en vecka. Vad ståndaktig jag är! Inget hotell bokat än, men det ger sig. Kan tänkas att jag kommer bjuda på ett och annat från hemska rökhålor och skumma musikbarer. Det är tycker åtminstone jag är roligare än tulpaner.

Nu ska jag köpa en hopfällbar lättviktsstol med mugghållare, för nu blir det det mobila kaféet som gäller för mig. Mitt eget, att ha med på cykeln, så jag kan sitta skönt på rätt plats i kvällssolen. Men det finns bergis regler mot att sitta på medtagen stol.

4 kommentarer:

  1. Vad du gör med ditt mobila café...inget vin...inget öl. Inte utmärka dig eller streaka. Då kommer polisen! Annars tror jag det är ganska lugnt.

    SvaraRadera
  2. Enmanscafé är nog lite tråkigt, men om fler hakar på, så kan det bli kul. Om det inte är förbjudet - så lär det bli.
    Man ställer till exempel upp sin stol på bästa plats på Strandvägens kaj. Och plockar upp god mat och dryck. Billigt som fan, och alla kan vara lite generösare än vanligt. Alla kommer ändå inte få nån plats på uteserveringarna i sommar.

    SvaraRadera
  3. Och förresten: termosens användningsområden lärde jag mig redan som barn när hemmafruarna satt där på stranden med sitt "kaffe" och sina små plastmuggshållare. Ha.
    - Kan jag få lite också, sa jag.

    Det räckte för att avslöja bluffen.

    SvaraRadera
  4. Mobilt kafée låter som en fantastisk idé, i synnerhet här i Sthlm där alla "vanliga" fik antingen är proppfulla och/eller tokigt dyra. :)

    SvaraRadera