8 maj 2005

Brud eller kebab

Stajlade mitt hem i två timmar men fick nog. Trotsade förkylningen vid midnatt och gick på promenad. Ringde tjejerna, som var på väg hem då, jaha jaha. Ingen uthållighet alls!

Pratade med några högljudda tjejer på Dubliner South och gick sen vidare bort mot Mariatorget och trillade ner på ROCKS. Enklast så. Kände mig ensam och fri i fem minuter. Ungefär som på Hultsfred.

Sen dök B upp. Fick veta att E, P & Co var nånstans i närheten på dansgolvet. De hade haft (eller varit på) nåt releaseparty och var otroligt gulliga som vanligt, men ikväll högst obegripliga.

Dansade med en kille som spanat in mig ett tag. Märkte att han slog lovar och sen var han bara där. Dansade skitbra. Jag fattar inte vilken tur jag har med just det. När de stängde skulle han mot Liljeholmen och jag mot Zinken, så vi slog följe. Men där, i korsningen Hornsgatan-Ringvägen gjorde han ett val. Brud eller kebab. Folkets kebab krävde en u-sväng tillbaka. Vänta, lova att vänta, sa han.

Men man kan inte få både och jämt.

2 kommentarer:

  1. Var inte tillräckligt intresserad vare sig av kebab eller kille. Kanske lite mer av killen, snacka skit, men allt löste sig väl till det bästa. När man dansat med nån en timme har man ju fått det bästa.. (för det mesta)

    SvaraRadera
  2. Hehe, fan vad bra skrivit!

    SvaraRadera