23 april 2005

Träningskväll a la coola morsan

Har suttit på mirakelbalkongen i fyra timmar. Snart kommer det se ut som jag till exempel varit i Turkiet en vecka eller nåt sånt... Hm.
Min tänkta lilla viktökning går inte så bra. 51,1 med kläder och flip-flops på. Om man promenerar, jagar skurkar och sen dansar ett par timmar, som jag gjorde igår, så hinner man inte med att inta stödkalorier i form av öl i lämplig takt heller.

Hamnade i litet drama igår på Hornsgatan på väg mot Mariatorget. Obetänkt, men kanske okej ändå. Såg ett kluster av smågangsters i 12-13-årsåldern banka på en liten kille. Jag sa: Om ni inte slutar NU ringer jag polisen. Och då sprang de iväg, med den lilla killen hukande nånstans i mitten. Stockholm syndrom. Han följde med sina plågoandar. Blev så orolig för vad mobben skulle göra med honom att jag drog till polisstationen i närheten för att be dom ta en vända upp mot Brännkyrkagatan och Skinnarviksparken för att kolla läget för säkerhets skull.

En polisbil kom just in och en av poliserna sa: Vänta, dom kommer snart... och en civil bil gled fram. Civilarna ville ville veta vad, när, hur och vilka. Och bad mig hoppa in. Försökte slippa, men jag kom inte undan. Fick följa med i spaningen. Visste inte om de fått nån mer anmälan eftersom de var så angelägna om att hitta gänget.

Jakten sinkade mig nästan en timme, så nåt Fasching blev det ju inte. Bandet, Willie Mbuende Band, var skitbra enligt L, som jag istället träffade på puben. Därefter blev det ROCKS för min del. På Rocks kommer man som man är. Hittade just deras fotogalleri, och såg några bekantingar där, och självklart världens snällaste bartender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar