18 april 2005

Ont i magen

Det var tydligen ont i magen jag behövde få.
Aj aj.
Är inte stor i maten egentligen, men jag såg idag att jag gått ner minst ett kilo i Turkiet och vräkte nog på lite extra tidigare.

Hörde en passagare på flyget som berättade att en turk som kunde lite svenska hade sagt så här:
- Ni svenskar bara säger: Ont i magen, ont i huvet, ont i pengar.

Lite roligt, tyckte jag.
Sysslar med uppackning. Hade bara lilla kabinväskan men det tar sin tid. Det ser ut som jag bara haft sladdar och platspåsar med mig. I alla fall tycker jag om när jag märker att jag bryter tidigare mönster: Dels tog jag med mig TVÅ resebrandvarnare. Och jag fick faktiskt båda med mig hem. Brukar annars förse hotellrum ute i världen med dom.
Ser ni en sån, upphängd på dörren, så vet ni vem som varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar