4 mars 2005

Ordentligt sparat och klart för runda arkivet

Har varit i samlingarna idag. Och inte mina egna precis. Försökt vara sådär organiserad som jag inte är kring egna papper och prylar. Satt lappar på saker, försökt bedöma vad som är viktigt eller oviktigt eller värdefullt för någon.

Funderat på vad andra skulle tycka om man själv var den som helt plötsligt dog en vanlig vardag på väg till jobbet, utan att ha gallrat, ordnat och fixat innan? Jag hade för sjutton över 100 flyttkartonger när jag flyttade för 4-5 år sen och har runt 20 ouppackade och ett rent kaos i mina gömmor. Vad skulle dom hitta och slänga, och vad skulle dom inte hitta, men slänga ändå?

Lite panik får man. När man tänker efter.
Dags att börja slänga. Man kan börja med gamla räkningar och urgamla deklarationer till exempel, och köra nån papperstuggare. Varken man själv eller andra vill se eländet ändå en enda gång till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar