25 mars 2005

Lyckan ett bubbelbadkar

Det är dags för mig att sova. Länge. Hur länge som helst.
Take care out there. Det är långfredag med fullmåne nu.

Jag gillar att läsa olika personers bloggar och och helst läsa nya texter varje dag, men ibland hamnar man i stickspår. Börjar tänka på saker man inte VILL tänka på. Till exempel det här med badrumstrenden.

Paren lockas investera några 20-tusingar för att skapa lite mys. Inget fel med det. Men det är klart att det finns pengar på att få lite olyckliga par eller familjer att tro att de ska få till det bara dom fixar rätt miljö för det, nu när allas kök redan är tip-top. Vem vet, lusten till den där torrbollen kanske kommer tillbaka. Man har ju barn. Eller ska försöka få några. Eller få ett till.

Jag har blivit lite mer lättsam. Behöver inte investeringar i bubbelpool för att bli glad. Ibland är det skönt att vara så enkel. Hur som helst. Behöver i alla fall inte mäta, inte beställa, inte älta hur den andra vill ha det, hur jag vill ha det.... och sen ha en gemensam avbetalning på badrummet i 5 år.

Jag säger som barnen: Är det svårrrrt eller???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar