24 mars 2005

För många galna - help me!

Jag hänger ju mer eller mindre vid Fridhemsplan där jag jämt väntar på Akalla-linjen mot Kista eller 4:ans buss åt endera hållet. Skulle inte klara på dessa astråkiga longörer i tillvaron utan att ha kameran med mig.

Vissa saker får mig att rysa och det är SEKTER. Och folk som snöat in helt i nån lära, vad nu rörelsen eller kretsen väljer att kalla sig. De har ofta samma fina kärleksbudskap och fångar in folk i kris. Sen kommer reglerna.
Sekter är dom.

Har sagt åt mina närmsta att om jag fastnar nån sektskit, lova att sätta en avprogrammerare på mig. Direkt. Frita mig från galenskapen! Att man själv säger att man är lycklig med sin nya gemenskap... nejnej. NEJ!

Helt normalt vänta-kör, vanliga (ovåldsamma?) killar:
Image hosted by Photobucket.com

Sen ser jag anslagstavlan, där nån grymt klistrat över musikaffischerna för nåt viktigare än musik:
Image hosted by Photobucket.com

Help me! Journalisternas - och läsarnas - verkliga mardröm:
Image hosted by Photobucket.com
Vill nån läsa rubbet har jag det högupplöst... ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar