27 februari 2005

Ingen dans utan extacy

Jaha, så blev razzia efter Monday bars sjätte Silja line-kryssning. Fem gånger har passagerarna kunnat rejva loss utan koll alltså. Men nu är det slut på det roliga, förstås. Man måste vara bra drogad för att inte fatta att man inte kan hantera droger öppet på något enda sätt, vare sig i Goa, på Ko Phan Gan eller här. Tydligen var det inte fler än 33 som greps och av dem enbart 3 som inte släpptes på fri fot.

Här var jag faktiskt själv med (hi-hi). Länge sen. Full Moon Party in Anjuna, Goa 1977. Jag står längst ut till höger i bild med vit skjorta precis vid strandkanten. Efter 12 timmars dansande i sanden, typ. Tre partyn i rad var jag med på. Tripperna serverades på läskpappersbitar.

Goa Gil & Arianes webbplats, där jag hittade Goabilden, förstår man att riktiga hippies faktiskt finns kvar och har fullt upp, till exempel med psykedelisk trance.

Nu som på 70-talet verkar drogerna hjälpa många att ta sig in i musiken, våga släppa loss på dansgolvet och känna gemenskap a la extas. Jag håller förstås INTE med om att drogerna är en förutsättning. Men jag kanske bara är feg. Vet att jag skulle bli outhärdlig på kokain eller extacy, för att inte tala om amfetamin. Det räcker liksom som det är. Kan inte stå stilla på bra dansgolv, och fått skäll för att jag ibland smiter iväg och dansar istället för att stå och prata i timmar i baren. Enda anledning till att jag inte åker på tillställningar som Silja Line-kryssningen är att jag inte vill patetiskstämplad och åldersmobbad, vilket man lätt blir just i Sverige.

En tjejbekant från London klagade under Notting Hill-karnevalen förrförra året på att svenskar är så intoleranta mot E. "Ingen ville i Stockholm", gnällde hon. "Ni kan ju inte konsten att parta!" Jag tyckte att det var uppenbart att det var hon som inte kunde det.

Fastän hon just fått en hjärnblödning och halvsidesförlamning, som dessbättre släppte efter några veckor på sjukhus, kastade hon sig ändå direkt ut i sitt e-party-festande i London redan första helgen hemma från sjukhuset. Jag blev förstås inte medbjuden, hon behövde bara sina "partners in crime", såna som också vet att droger inte alls är så farligt som dom säger.
___
Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar