8 februari 2005

Eurocard och pass för att köpa cigg

IGÅR:
På pub med släkten. 30 pers kanske. Irländskt på fioler och dragspel. Hm. Folk verkade bli glada av det i alla fall. Därefter på Akkurat med L. Steve Gibbons spelade. Bra ös, speciellt på Dylanlåtarna. Plånboken hade jag sist i garderoben på väg ut. Fem minuter senare när jag skulle betala på 7 eleven var den borta. Gick direkt tillbaka till krogen för att kolla om plånboken hittats. Men det var bara att spärra. Klokt nog har jag "spärr" i mobilens telefonbok. Man har ju varit med förut.

IDAG:
Fick köpa nytt månadskort med mitt gamla avmagnetiserade Eurocard. Lite tröttsamt att slänga upp passet varje gång man ska handla nåt, till exempel cigg och mat. Och bilda köer efter sig överallt. Legget blev jag av med förra gången jag blev bestulen. Jag tycker att jag har koll, men har det inte. Slänger prylar omkring mig, tyvärr. Eller lägger dom fritt, snarare. Here you go, varsågod!
Jobbade 8 timmar idag, men blev inte klar så långt jag tänkt, och jobbade inte hemifrån på kvällen eftersom jag somnade framför tv:n. Vaknade till Club Goa-gräl.
Grammisgalan var totalt fiasko, enligt dottern. Kentlåten Max 500 inledde och dottern strålande, men när Raymond&Maria dök med sin Ingen vill veta var du köpt din tröja fick hon absolut spel, "fullständigt vidrigt". Hon slapp se att the Hives grammisar var bortklippta och att höra vilken som blev årets låt enligt "folket röst".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar