13 februari 2005

Dags att åka till Rio då...

Är lite lättpåverkad. Såg Musikbyrån på SVT om den brasilianske "baile funk"-musikern Mr Catra. Vips kan jag ställa om den (inte så) planerade resan till Jamaica för en tripp till Rio. Inte för att bli på smällen som nån kärlekskrank groupie precis, men ändå. En del av dragningen är den råa gatumusiken, gatufesterna. Den andra delen är bara svaghet för vackra platser.

Såg ni utsikten över Rio på natten? Däruppifrån bergen.
Jag romantiserar varken fattigdom, kriminalitet eller droger. Gillar helt enkelt musiken, släppa allt för händer, dans. Så enkelt är det.

Och vad jag gör, när jag kan, när jag inte sitter fast härhemma, är att resa. Till snälla turistplatser - i tryggt sällskap, till andra platser - själv. Det är ingen som följer med på senare resorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar