1 februari 2005

Bilden: När flyt flöt


Inget flyt för den gamla häxan
Jag måste ha blundat varje gång på t-banan mellan Gamla Stan och Slussen, men idag såg jag det: Flyt, den omåttligt populära sommarrestaurangbåten, var borta.
En kväll i augusti när jag cyklade förbi var Flyt så överlastad att jag trodde att den skulle kantra och sjunka vilken sekund som helst, och vågade inte gå på. Tänk om mina 52 kilo skulle vara droppen! Med det tidigare namnet Sjöhäxan hade hon kanske kunnat kaxa emot stormen lite bättre. Om det nu var stormen.
Bilden är tagen 9 augusti 2004 kl 19:54.

2 kommentarer:

  1. Jep pontonen sjönk vid stormen. Båten slet sig. Den har inte sjunkit men flöt iväg...

    SvaraRadera
  2. Hm. Illa. Måtte det inte bli slutet på flytande serveringar vid kajerna. Det behövs många fler.

    SvaraRadera